Velkokapacitní cisterna nám byla předána zhruba rok po předání menší sestry CAS 20, tedy na podzim 2022. Zařazena do výjezdu je pak od 1.1.2023. Vozidlo nahradilo CAS 32 Tatru 148, která u nás sloužila přes 30 let.
Cisterna je postavena na podvozku Tatra Terra 6×6 s řiditelnou zadní nápravou AWS. Jedná se o první typ vozidla s tímto provedení. Díky této nápravě se s cisternou lépe manipuluje v úzkých ulicích a lesních cestách. Při zapnutí systému AWS se průměr zatáčení vozu zmenší z 18,5 ± 0,5 m na 13,7 ± 0,5 metru. Náprava se automaticky natáčí do rychlosti 30 km/h. Motor je stejný jako u CAS 20, tedy přeplňovaný osmiválec, vzduchem chlazený s výkonem 325 kW/1800 min-1 a splňující emisní normu EURO V.
Kabina je shodná s CAS 20 a uveze posádku 1+5. Uvnitř nástavby nalezneme nádrž na 9000 l vody a 540 l pěnidla. Vozidlo je vybaveno nárazníkovou lafetovou proudnící, která je ovladatelná z kabiny z pozice velitele. Dále zde můžeme nalézt lanový naviják, osvětlovací stožár, asanační lištu a další výbavu uloženou ve čtyřech roletových prostorech. Cisterna je určena především pro velkoobjemové hašení.
Vozidlo pro nás vyrobila firma THT Polička.
Typ vozidla: Tatra Terra
Podvozek: T815-2 6×6
Celková hmotnost: 26 t
Výkon motoru: 325 kW
Max. rychlost: 90 km/h
Objem nádrže: voda: 9000 l, pěnidlo: 540 l
Výkon čerpadla: 3000 l/min
Posádka: 1+5